Choose color scheme

Fitness Go!

  • De 10 beste oefeningen voor thuis zonder apparaten!

    Wist je dat je zonder gewichten ook heel goed kunt sporten en mooie resultaten kunt boeken? Thuis sporten maakt het mogelijk dat je zelf veel creatiever wordt, dan wanneer je een legio aan fitness apparaten beschikbaar hebt in de sportschool. Eerder schreven we al over de 5 essentiële items die je nodig hebt voor een effectieve thuis training en deze keer laten we je zien dat je met je eigen lichaamsgewicht prima en effectief kunt trainen.

    Veel mensen denken dat sporten altijd gepaard gaat met het gebruik van bepaalde materialen, maar je weet nu inmiddels dat je met je eigen lichaamsgewicht genoeg werk kunt verrichten. We zeggen niet dat apparaten onnodig zijn, want ze zijn voor veel andere doeleinden handig, maar niet noodzakelijk. We noemden eerder al dat push-ups, burpees, planking en tricep dips de meest effectieve oefeningen als je alleen met je eigen lichaamsgewicht wilt trainen. Het leuke is, dat je helemaal geen fancy equipment nodig hebt om vet te verbranden en om spierkracht te ontwikkelen. Je ontwikkelt namelijk spierkracht doordat je wordt uitgedaagd met intensieve oefeningen en je stofwisseling wordt daarbij ook nog eens verhoogd.

    Onderstaande oefeningen kun je zelfstandig uitvoeren en geven je hele lichaam een geweldige boost.
    Als je elke oefening 10 keer doet en het hele rijtje 5 keer herhaalt, krijg je een full-body workout.

    1. Opdrukken (press-ups)

    Wil je het optrekken iets spannender en doeltreffender maken? Verander dan het tempo: 5 seconden naar beneden. 1 seconde wachten, en in 1 snelle stoot weer omhoog.

    2. Frog jump squats

    Je staat rechtop met je voeten iets uitgedraaid en wijder dan heupbreedte. Zak dan in een diepe squat en raak met je vingertoppen de grond tussen je voeten aan, houd je borst en kin omhoog. Strek je benen actief en doe je armen in de sprong omhoog, zodat je lichaam op het hoogste punt volledig gestrekt is. Laat je armen weer zakken met de rest van je lichaam en kom weer in de startpositie.

    3. Floor Wipers

    Deze oefening is zwaar, maar ook leuk. Je schuift namelijk met een handdoek waardoor al je buikspieren worden geactiveerd. Je handen rusten op een handdoek welke je langzaam naar voren moet schuiven. Als je een stuk naar voren bent gekomen pauzeer je even en daarna schuif je weer langzaam terug.

    4. Spiderman press-ups

    Dit is net als een normale push up, maar wanneer je beneden bent breng je je knie naar je gebogen elleboog om je core en obliques extra goed te trainen.

    5. Suicide press-up

    Zet je voeten op een verhoging. Druk je heupen omhoog en vervolg je press-ups.

    6. Squat pulses

    Een gewone squat maar dan anders. Wanneer je positie is geswitcht naar laag, ga je steeds kleine stukjes omhoog en weer omlaag. Je houdt zo de spanning op je benen en billen voor een intense work out.

    7. Plank/Press-up

    Start op je handen en voeten en buig vervolgens je ellebogen zodat je in plank positie komt. Hou dit 15 seconden vast. Kom daarna weer terug op je handen.

    8. Hand walk-outs

    Buig voorover en loop met je handen naar voren zo ver als je kan. Pauzeer en ga weer terug.

    9. Dips

    De dips zijn geweldig voor je schouders, borst en triceps. Deze kun je eenvoudig op een trap, bank of andere verhoging doen.

    10. Knee-ups

    Een van mijn favoriete oefeningen, omdat je hiermee iedere spier in je lichaam activeert en je stofwisseling mee opkrikt. Je rent/jogt op de plaats en doet hiermee je knieën zo hoog mogelijk.

    Na deze workout wil je niet anders meer! Nu weet je dat je een hele intense en explosieve work out thuis kunt nabootsen zonder alle apparaten van de sportschool. Je eigen lichaam is een machine en die helpt je om al je spieren tegelijkertijd te trainen. Wat is jouw favoriete oefening?

  • Fitness spullen voor thuis trainen!

    Okay, je bent eindelijk aan het thuis fitness geslagen en je bent er positief over. Zelfs lichtelijk verbaasd hoe goed je dit zelf volhoudt. Dat je dit niet eerder hebt gedaan, denk je nu! Maar toch vind je het nog lastig om je draai te vinden met de juiste apparatuur. Wij gaan je daarbij helpen! Je hebt namelijk niet veel nodig om te genieten van de voordelen van thuis fitness, alleen even een duwtje in de juiste richting. Dit zijn de 5 essentiële fitness spullen voor een effectieve thuis training!

    Je eigen lichaam

    Welke machine is nu beter dan je eigen machine? Veel mensen denken dat je alleen maar kunt trainen met materiaal, maar wat ze vergeten is dat je met je eigen lichaamsgewicht al veel gedaan krijgt. Apparaten zijn heel handig, maar niet noodzakelijk. Push-ups, burpees, planking en tricep dips zijn bij uitstek de meest effectieve oefeningen met je eigen gewicht. Wil je vet verbranden en sterker worden? Dan heb je genoeg aan je eigen lichaam om mee te trainen! Je ontwikkelt namelijk spierkracht doordat je wordt uitgedaagd met intensieve oefeningen en je stofwisseling wordt tevens verhoogd.

    Trap rennen

    Versterk je lichaam en geest

  • 15 minuten workout voor killer abs!

    Killer abs zien er niet alleen goed uit, een ijzersterke core zorgt ook voor veel bijkomende voordelen! Niet alleen je sportprestaties zullen met sterke buikspieren verbeteren maar daarnaast zul je ook benefits waarnemen bij de dagelijkse activiteiten. Met deze vier simpele buikspieroefeningen die je thuis kunt doen, boek je binnen no time resultaat en krijg je eindelijk een sterke core!

  • De 6 voordelen van thuis fitness!

    Waarom thuis fitness zo leuk & makkelijk is:

    Nog steeds bestaat de misvatting dat je alleen sterk, slank en fit kunt worden in de sportschool. Echter, kun je anno 2016 prima thuis fitnessen en het brengt nog vele voordelen met zich mee ook! Het is niet alleen goedkoper, je kunt het doen op het tijdstip dat jij wilt en waar je maar wilt. Ondanks de vele stuntacties van de budget-sportscholen ontdekken steeds meer mensen de voordelen van thuis trainen. Denk jij er aan om die stap te nemen om thuis te sporten en het sportschool abonnement stop te zetten? Wij zetten de voordelen van thuis fitness speciaal voor jou op een rijtje, zodat je een goede keuze en afweging in je beslissing kunt maken.

    Gereed voor thuis fitness

  • 10 lekkere en gezonde snacks

    De lente is alweer aangebroken en je bent waarschijnlijk al aardig op weg naar die gewenste summer body. Met de intensieve H.I.T.T. oefeningen verbrand je heel wat vet en maak je je lichaam ook nog eens sterker en fitter, maar een goede voeding speelt ook een belangrijke rol als je je doelen wilt behalen. Wij hebben de 10 lekkerste én gezondste tussendoortjes voor je op een rij gezet, zodat je helemaal ready bent voor de zomer! Het zijn allemaal snacks die je op de markt vind, of in de supermarkt, maar dan zonder onnodige toevoegingen zoals bijvoorbeeld geraffineerde suiker en e-nummers. Kiezen voor een gezonde snack was nog nooit zo delicious & easy!

    healthy-fruit-papaya-berries

  • Thuis je rugspieren trainen!

    Sterke rugspieren zorgt voor extra bescherming en ondersteuning van jouw ruggengraat. Het is bekend dat je een betere houding krijgt, meer evenwicht hebt en andere spiergroepen beter kunt trainen met een sterkere rug. Wil je thuis ook aan de slag met je rug? Wil je ook het gevoel hebben dat je zo groot en sterk bent als een beer na het trainen? Heb je daarvoor veel gewichten en apparatuur nodig? Lees dan ons artikel goed door en bereid je voor op deze complete training voor je rugspieren: oefeningen voor thuis!

    Workout voor je rug

  • Motivatie voor thuis sporten: zo blijf je gemotiveerd!

    fitness-workout-motivatie

    Motivatie voor thuis fitness

    Als je eenmaal die drempel hebt gepasseerd om je workout game echt goed aan te pakken, kan het soms nog lastig zijn om gemotiveerd te blijven. We trainen allemaal om een bepaald doel te behalen: gezonder leven, sterker worden, spierdefinitie te creëren of om aan te komen of juist om af te vallen. Stuk voor stuk zijn al deze doelen prima te behalen alleen heb je wel de nodige motivatie nodig om een vaste routine te behouden. So let’s get real, hoe motiveer jij jezelf om 2, of misschien wel 3 x per week gedisciplineerd te sporten? Wij geven je 6 tips om je gezonde sportregime vol te houden!

  • Strak, sterk en fit in 20 minuten met HIIT

    HIIT-training

    Een makkelijke manier van thuis fitness is een HIIT workout. We zien veel mensen lid zijn bij een sportschool en toch blijkt het voor hun vaak moeilijk om de nodige motivatie op te brengen om ook daadwerkelijk te gaan. De zinnen “Ik heb geen tijd, geen zin en ik ben te moe” zijn vaak gehoorde smoesjes. Dan kan thuis sporten heel erg effectief werken en de uitkomst zijn! So no more excuses en get ready for summer met deze  20 minuten durende intensieve intervaltraining! Want iedereen heeft wel 20 minuten tijd over op een dag toch?

  • Start Fitness Go!

    Vandaag zijn we van start gegaan met een geheel nieuw project: Fitness Go! Hier willen we op ons eigen plekje op het internet gaan schrijven over fitness. Niet zomaar fitness! Onze missie is om alles met jou te delen over hoe je thuis kan fitnessen en in je eigen omgeving.Workout

    Fitness Go! laat jou verder zien hoe je je doelen kan bereiken met betrekking tot hoeveelheid beweging, gewicht, gezond eten en natuurlijk hoe dat op een goedkope manier kan.

    Op de website kom je verschillende artikelen tegen over alles wat te maken heeft met thuis fitness. Denk hierbij aan interessante productreviews van populaire sportartikelen en makkelijk te volgen stappenplannen Er worden ook filmpjes gepost, aantrekkelijke aanbiedingen en wie weet zie je nog leuke winacties voor alle bezoekers.

    Beweeg met ons mee!

    Michael
    Fitness Go!